Αυτοκίνητο Οδήγηση Οδική ασφάλεια

Απαραίτητοι έλεγχοι αυτοκινήτου

Μαζί με κάθε όχημα παραδίδεται στον κάτοχό του ένα τουλάχιστον βιβλίο με οδηγίες και περιγραφές που συντάχθηκαν από τον κατασκευαστή και παρέχουν πληροφορίες σχετικά με το όχημα και τη συντήρηση που χρειάζεται. Εκτός από την ετήσια (ή όποτε ορίζει ο κατασκευαστής) υπάρχει και η καθημερινή, ή έστω σε τακτά χρονικά διαστήματα, συντήρηση του αυτοκινήτου που βοηθά στην καλή, οικονομική, πολύχρονη και αξιόπιστη λειτουργία του και βέβαια στην ασφαλή κυκλοφορία του. Οι έλεγχοι που πρέπει να γίνονται συχνά και οπωσδήποτε πριν από ένα ταξίδι είναι συνοπτικά οι ακόλουθοι:

  • Σύστημα ψύξης: ελέγχουμε τη στάθμη του ψυκτικού υγρού και αν χρειάζετε προσθέτουμε ψυκτικό υγρό. Ποτέ δεν οδηγούμε χωρίς υγρό στο κύκλωμα ψύξης, θα προκληθεί υπερθέρμανση στον κινητήρα και θα καταστραφεί.
  • Σύστημα λίπανσης: ελέγχουμε τη στάθμη του λαδιού που πρέπει να βρίσκεται ανάμεσα από το ανώτερο και το κατώτερο σημείο. Αν διαπιστώσουμε σημαντικότερη πτώση, συμπληρώνουμε με λάδι. Αν η πτώση της στάθμης παρατηρείται συχνά, απευθυνόμαστε σε έναν τεχνικό.
  • Συσσωρευτής (μπαταρία): οι τελευταίοι τύποι συσσωρευτών κλείνουν ερμητικά και δεν χρειάζονται συντήρηση. Για τους υπόλοιπους πρέπει να ελέγχουμε τη στάθμη κάθε στοιχείου και αν είναι απαραίτητο να προσθέσουμε αποσταγμένο νερό.
  • Υγρό φρένων: βρίσκεται σε κλειστό κύκλωμα και πρακτικά δεν μειώνεται ποτέ. Εάν όμως παρατηρήσουμε με αισθητή μείωση στη δεξαμενή, συμβουλευόμαστε αμέσως κάποιον τεχνικό διότι η ασφάλειά μας εξαρτάται από αυτό. Τα υγρά των φρένων αλλά και του υδραυλικού τιμονιού τα ελέγχουμε αλλά δεν συμπληρώνουμε μόνοι μας με τα ειδικά υγρά.
  • Υαλοκαθαριστήρες: ελέγχουμε το σύστημα υαλοκαθαρισμού και συμπληρώνουμε με όσο νερό έχει ξοδευτεί. Προσθέτουμε το κατάλληλο υγρό ώστε να μειώνεται ο κίνδυνος να παγώσει το νερό κατά τη διάρκεια του χειμώνα, το οποίο, βοηθά και στον καλύτερο καθαρισμό του παρμπρίζ. Ελέγχουμε την κατάσταση των ελαστικών των καθαριστήρων και αν χρειαστεί τους αντικαθιστούμε και ρυθμίζουμε την κατεύθυνση εκτόξευσης του νερού.
  • Ελαστικά: ελέγχουμε την κατάσταση στην οποία βρίσκονται και εξετάζουμε για σκασίματα και φθορές. Το βάθος του πέλματος πρέπει να είναι μεγαλύτερο από το νόμιμο όριο των 1,6 mm, το οποίο είναι πραγματικά το ελάχιστο αποδεκτό για την ασφάλειά μας. Σημαντική είναι και η εξέταση της πίεσης του αέρα. Αν διαπιστώσουμε μεγάλη απώλεια επισκεπτόμαστε το πλησιέστερο πρατήριο για να συμπληρώσουμε αέρα ώστε η πίεση να είναι η προβλεπόμενη. Απαραίτητος είναι και ο έλεγχος της ρεζέρβας ώστε να είμαστε σίγουροι ότι βρίσκεται σε καλή κατάσταση για την περίπτωση που θα τη χρειαστούμε.
  • Φωτισμός: βεβαιωνόμαστε ότι λειτουργεί σωστά το σύστημα σήμανσης και φωτισμού, δηλαδή τα φλας, τα αλάρμ, τα φώτα πεδήσεως (στάσης) και οι προβολείς, δηλαδή τα φώτα θέσεως, διασταυρώσεως, πορείας (μικρά, μεσαία, μεγάλα). Αν χρειαστεί να αντικαταστήσετε ένα λαμπτήρα ανατρέξτε στις οδηγίες του βιβλίου του οχήματος.
  • Εξοπλισμός: εξετάζουμε αν στις αποσκευές μας έχουμε τον υποχρεωτικό αλλά και τον προαιρετικό αλλά απαραίτητο εξοπλισμό και φυσικά τα απαραίτητα έγγραφα που πρέπει να βρίσκονται στο αυτοκίνητό μας.

Επειδή όμως πάντα πέρα από την προσωπική φροντίδα για την καλή λειτουργία του οχήματός μας, υπάρχουν και αστάθμητοι παράγοντες, που φυσικά κανείς δεν μπορεί να προβλέψει, καλό θα ήταν να έχετε φροντίσει και τη συνεργασία σας με μία από τις πολλές εταιρείες οδικής βοήθειας που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους όχι μόνο πανελλαδικά αλλά και στα ευρωπαϊκά οδικά δίκτυα.

Σχολιάστε το!