business news

AUTECO: Λίγα λόγια …για το ΚΤΕΟ

τι είναι …πως λειτουργεί για εμάς…το ΚΤΕΟ

Ο τεχνικός έλεγχος ΚΤΕΟ θεσμοθετήθηκε τη δεκαετία του 1980 στα πλαίσια πραγματικών αναγκών στις οδικές μεταφορές και παράλληλα εναρμόνισης της χώρα μας έναντι σχετικών ευρωπαϊκών οδηγιών.

Η ανάγκη για γνώση γύρω από την ασφαλή κατάσταση του οχήματος δεν σταματά ποτέ να υφίσταται. Έτσι σήμερα, ίσως περισσότερο από ποτέ, διαπιστώνεται στην πράξη ότι η τακτική διαδικασία ΚΤΕΟ υποστηρίζει την οδική ασφάλεια, την προστασία του περιβάλλοντος, την καλή μας υγεία και εννοείται την τσέπη μας.

Σύμφωνα με ευρωπαϊκές μελέτες, καταδεικνύεται ότι οι αέριοι ρύποι αποτελούν την βασική αιτία ρύπανσης του περιβάλλοντος. Επίσης, το 15% των εκπεμπόμενων καυσαερίων εισπνέεται πρωτίστως από εμάς τους ίδιους, τους οδηγούς.

Τέλος, κατά κανόνα όταν ένα όχημα εκπέμπει παραπάνω ρύπους ή οι τροχοί του δεν είναι ευθύγραμμοι μεταξύ τους ή έχει φθορές, βλάβες κλπ, τότε αυτό όχημα θα χρειαστεί σίγουρα πολύ περισσότερο καύσιμο κατά την μετακίνηση σε ετήσια βάση ενώ παράλληλα οι φθορές ή βλάβες του όταν δεν επισκευασθούν έγκαιρα, εκτός των λοιπών κινδύνων που θα δημιουργήσουν, θα καταλήξουν σε αρκετά πιο σοβαρές βλάβες με μεγαλύτερο κόστος επισκευής.

Πότε ελέγχεται ένα όχημα στο ΚΤΕΟ

Στη χώρα μας ο πρώτος έλεγχος ΚΤΕΟ για ΙΧΕ & Μοτοσικλέτες προβλέπεται με την συμπλήρωση 4 ετών από την 1η κυκλοφορία του οχήματος ως καινούργιο. Έπειτα εμπίπτει σε περιοδικότητα 2 ετών. Τα ταξί και βαρέα οχήματα υποχρεούνται σε ετήσιο έλεγχο εξ’ αρχής. Στην χώρα μας υπολογίζεται σήμερα ότι κυκλοφορούν περίπου 2 εκ. οχήματα (40% υπόχρεων οχημάτων) τα οποία οι ιδιοκτήτες τους δεν προσκόμισαν στα ΚΤΕΟ. Το μέγεθος αυτό εκτός του ότι αποτελεί πανευρωπαϊκή πρωτιά, θα πρέπει να μας απασχολεί σοβαρά καθώς δημιουργούνται συνθήκες ανάπτυξης τεράστιου και ύπουλου κινδύνου στην οδική ασφάλεια όλων μας, πεζών και οδηγών. Φανταστείτε τι μπορεί να συμβεί με όχημα που δεν διαθέτει αποτελεσματικό φρενάρισμα ή κράτημα στον δρόμο….

Νέα Νομοθεσία – Προθεσμίες – Ποινές

Περίπου 120.000 άνθρωποι πεθαίνουν στην Ελλάδα κάθε χρόνο λόγο τροχαίων ατυχημάτων.

Η μη έγκαιρη επίσκεψη στο ΚΤΕΟ, σύμφωνα με την νομοθεσία,  επιφέρει χρηματικές ποινές στους ιδιοκτήτες και σε ορισμένες περιπτώσεις έως και υποχρεωτική ακινητοποίηση του οχήματος και αφαίρεση πινακίδων. Παράλληλα, σε περίπτωση αποζημίωσης ασφαλιστικής κάλυψης, η ασφαλιστική εταιρία δύναται να αρνηθεί να αποζημιώσει καθώς το όχημα δεν θα πληροί τις προϋποθέσεις νόμιμης κυκλοφορίας, όπως π.χ. αντίστοιχα σε περίπτωση μέθης του οδηγού.

Οι ποινές διακρίνονται ως εξής:

  • Παράβολο εκπρόθεσμου ελέγχου. Κόστος από 10 έως 124€ ανάλογα με τον χρόνο καθυστέρησης και την κατηγορία οχήματος. Καταβάλλεται κατά τη διαδικασία ΚΤΕΟ όποτε και να προσκομιστεί το όχημα.
  • Το πρόστιμο Τροχαίας σύμφωνα με τον ΚΟΚ. Κόστος 400€, μειούμενο σε 50€ αν το όχημα ελεγχθεί εντός 10ημέρου.
  • Νέο*. Από 1η Οκτωβρίου 2018 τίθεται σε εφαρμογή η διαδικασία ηλεκτρονικής διασταύρωσης και επιβολής προστίμου 150€ με απευθείας βεβαίωση στον φορολογικό λογαριασμό taxis κάθε ιδιοκτήτη, κάθε φορά που θα προκύπτει εντός του έτους.

*Σύμφωνα με το ν. 4530/2018 από 30/9/2018 εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην χώρα μας η διαδικασία ηλεκτρονικής διασταύρωσης για τον αυτόματο εντοπισμό των ανέλεγκτων οχημάτων. Πρακτικά, όσοι είχαν την υποχρέωση για έλεγχο ΚΤΕΟ του οχήματός τους και δεν το έπραξαν, θα βρεθούν εκτεθειμένοι σε χρηματικές ποινές από 1 Οκτωβρίου 2018.

Συμπέρασμα – Σύσταση

Τα σωστά ΚΤΕΟ λειτουργούν ως σύμβουλοι του οδηγού καθώς δεν αποσκοπούν σε κανένα άλλο όφελος μέσω επισκευών ή και εμπορίας ανταλλακτικών και εξ’ αυτού του λόγου δύναται να αποτελούν τον πιο αξιόπιστο συνεργάτη κάθε ιδιοκτήτη – οδηγού. Η όποια αναβολή, εκτός των κινδύνων που δύναται να προκαλέσει, καθιστά πλέον το συνολικό κόστος εντελώς ασύμφορο και σίγουρα μια εντελώς ανούσια χρηματική επιβάρυνση.

Ελέγξτε άμεσα τις προθεσμίες ΚΤΕΟ του οχήματος σας, ιδίως αν αγοράσατε μεταχειρισμένο όχημα και παραλάβατε έγγραφα ΚΤΕΟ. Λόγω απουσίας της ηλεκτρονικής διασταύρωσης τα προηγούμενα έτη,σημειώθηκαν πολλά περιστατικά με πλαστά δελτία ΚΤΕΟ τα οποία διακινούνται από αφανή κυκλώματα και είναι άκυρα καθώς δεν αναγνωρίζονται από το σύστημα του υπουργείου Μεταφορών εκθέτοντας έτσι τους ιδιοκτήτες οχημάτων.

Παραγραμματίστε άμεσα το ραντεβού σας σε έναν από τους σταθμού μας σε Αθήνα -Πειραιά – Θεσσαλονίκη και αποφύγετε τον συνωστισμό και την ταλαιπωρία που κατά κανόνα θα συμβεί λίγες μέρες πριν την εκπνοή της προθεσμίας που λήγει στις 30/9/2018.

Στην ιστοσελίδα μας έχετε τη δυνατότητα με πολύ εύκολο τρόπο να ελέγξετε την γνησιότητα του δελτίου σας.