xe εργασία news

Βασικές συμβουλές για να γίνετε καλός πωλητής

Μπορεί η λέξη «πωλήσεις» στο άκουσμά της και μόνο να τρομοκρατεί τους περισσότερους ανθρώπους, όμως στην εποχή μας αποτελεί το κλειδί για μια επιτυχημένη επαγγελματική πορεία. Κι αυτό γιατί κάθε εργαζόμενος θα πρέπει πάνω από όλα να μάθει να «πουλάει» καλά τον εαυτό του.

Η αλήθεια πάντως είναι ότι οι πωλητές δεν είναι οι μόνοι που πουλάνε κάτι. Στην ουσία όλοι μπαίνουμε σε αυτή τη διαδικασία. Οι επιχειρηματίες πουλάνε τον εαυτό τους εξίσου με τις επιχειρήσεις τους, επειδή επενδύουμε σε αυτούς. Ενώ, ακόμη και οι γονείς που πείθουν τα παιδιά τους να φάνε τα λαχανικά τους στην ουσία γίνονται πωλητές, πουλάνε κάτι.

Ανεξάρτητα από το τι πουλάτε, διαβάστε τις παρακάτω συμβουλές για να σας φαίνεται πλέον η διαδικασία των πωλήσεων παιχνιδάκι.

 

Πουλήστε πρώτα τον εαυτό σας

Ξεχάστε το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρετε. Αν δεν αρέσετε σε αυτόν στον οποίον πουλάτε, δεν πρόκειται να σας ακούσει. Βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε το προϊόν και ότι παρουσιάζετε καλά τον εαυτό σας. Με άλλα λόγια, γίνετε ο πωλητής από τον οποίον θα αγοράζατε κάτι εσείς.

 

Μιλήστε λιγότερο, ακούστε περισσότερο

Οι κακοί πωλητές δεν μπορούν να ξεπεράσουν το πόσο καταπληκτικό είναι το προϊόν τους. Μιλάνε ασταμάτητα γι’ αυτό ξανά και ξανά… Αλλά οι καλοί πωλητές ακούν καταρχάς τι λένε οι πελάτες τους. Δίνουν προσοχή στις ανάγκες των πελατών από την αρχή και παρουσιάζουν το προϊόν τους ανάλογα.

 

Επιλέξτε το σωστό πελάτη για να πουλήσετε

Αν πουλάτε κάτι που κοστίζει 40.000 ευρώ, μην προσπαθείτε να το πουλήσετε σε κάποιον που έχει budget 1.500 ευρώ. Ένα κοινό λάθος που κάνουν οι πωλητές είναι ότι προσπαθούν να πουλήσουν σε οποιονδήποτε και σε όλους. Βεβαιωθείτε ότι αυτό που πουλάτε ικανοποιεί τις ανάγκες του δυνητικού πελάτη σας και είναι ρεαλιστικό γι’ αυτόν. Έτσι, είναι πολύ πιθανό να πετύχετε αυτό που θέλετε.

 

Κατανοήστε ποιο είναι το κίνητρο της άλλης πλευράς

Γιατί, άραγε, πρέπει οι άνθρωποι να ενδιαφέρονται για το τι πουλάτε; Με ποιον τρόπο το προϊόν ή η υπηρεσία σας προσφέρει αξία σ’ αυτούς; Δώστε μεγάλη προσοχή στο τι είναι αυτό που ωθεί το δυνητικό πελάτη σας να σας συναντήσει και ενσωματώστε το στην παρουσίασή σας.

 

Παραμείνετε απλός και κατανοητός

Μην προσπαθείτε να κάνετε μια ιδιαίτερα πολύπλοκη παρουσίαση στον πελάτη σας προκειμένου να τον εντυπωσιάσετε. Η ουσία της αληθινής γνώσης σε οτιδήποτε έγκειται στο πόσο καλά μπορείτε να την εξηγήσετε στο μέσο άνθρωπο. Καλό είναι, λοιπόν, να κρατήσετε την παρουσίασή σας απλή και να φροντίσετε η διάρκειά της να μην ξεπερνά τα 30 δευτερόλεπτα.

Εν κατακλείδι, το κλειδί για επιτυχημένες πωλήσεις είναι το να σκέφτεστε το πρόσωπο στο οποίο πουλάτε. Συσχετίστε την προσέγγισή σας με τις ανάγκες του και σκεφτείτε πώς θα αισθάνεται ο υποψήφιος αγοραστής μετά την παρουσίαση ή τη συνάντησή σας.

 

Επιμέλεια: Μίνα Μπαγιώτα