xe εργασία news

Γιατί οι προσκλήσεις που στέλνετε στο LinkedIn απορρίπτονται

Είμαι βέβαιη ότι έχει συμβεί και σε εσάς. Προκειμένου να αυξήσετε το δίκτυό σας στο LinkedIn, την πιο δημοφιλή επαγγελματική πλατφόρμα, να έχετε στείλει άπειρες προσκλήσεις σε άλλα στελέχη για να συνδεθείτε και πολλές από αυτές να μην έχουν γίνει αποδεκτές. Το πρώτο που θέλω να σας πω, όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο, είναι να μην απογοητεύεστε. Ακόμη κι αν οι προσκλήσεις που απευθύνετε συνοδεύονται από κάποιο γενικό μήνυμα του τύπου «Θα ήθελα να συνδεθώ μαζί σας», αυτό δεν εγγυάται ότι δεν θα απορριφθούν. Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους συμβαίνει αυτό, κάποιους από τους οποίους θα μπορούσατε να αποφύγετε προκειμένου οι συνδέσεις με επαγγελματίες του κλάδου σας να αυξηθούν.

Δείτε ποιοι είναι αυτοί:

Το προφίλ  στο LinkedIn δεν είναι ολοκληρωμένο

Ο πρώτος βασικός λόγος που συνήθως μια πρόσκληση στο LinkedIn δεν γίνεται αποδεκτή είναι το ελλιπές προφίλ. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει φωτογραφία ή ότι αυτή που υπάρχει δεν είναι επαγγελματική, η εμπειρία δεν αναγράφεται, οι συνδέσεις είναι πολύ λίγες και δεν φαίνεται κανένα σημάδι αλληλεπίδρασης από άλλους (όπως συστάσεις κ.ά.). Αν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία, έχετε λιγότερες πιθανότητες από εκείνους που διαθέτουν ολοκληρωμένο προφίλ να λάβετε θετική ανταπόκριση στα αιτήματά σας. Το πρώτο πράγμα, λοιπόν, που πρέπει να κάνετε είναι να δημιουργήσετε ένα επαγγελματικό προφίλ, που θα σας κάνει ορατό στο LinkedIn.

 

Το μήνυμα δεν είναι ξεκάθαρο

Τι είδους μηνύματα συνοδεύουν τις προσκλήσεις που στέλνετε; Διαβάστε τα παρακάτω δύο μηνύματα και δείτε πόσο διαφορετική είναι η προσέγγιση. Στο πρώτο «Παρακολούθησα την ομιλία σας στο συνέδριο για την επιχειρηματικότητα την περασμένη εβδομάδα και θα ήθελα να συνδεθώ μαζί σας στο LinkedIn», η πρόσκληση είναι ασαφής. Δεν ξεκαθαρίζει το λόγο για τον οποίο θέλετε να συνδεθείτε.

Στο δεύτερο μήνυμα «Ήταν χαρά και τιμή μου να συζητώ μαζί σας για την επιχειρηματικότητα μετά το συνέδριο στο οποίο είσαστε ομιλητής την περασμένη εβδομάδα και θα ήθελα να διατηρήσω επαφή μαζί σας», η αποδοχή είναι πιο εύκολη, επειδή είναι ξεκάθαρο τι θέλει το άτομο που στέλνει την πρόσκληση.

Πριν στείλετε μια πρόσκληση, βεβαιωθείτε ότι το μήνυμα έχει έναν απλό λόγο και υπάρχει αμοιβαίο όφελος για τη σύνδεση.

 

Η πώληση «κλείνει» πόρτες

Αν κάνετε επαγγελματικές πωλήσεις, καλό είναι να μην το συμπεριλάβετε αυτό στο πρώτο μήνυμα που θα στείλετε για να συνδεθείτε με κάποιον. Όχι μόνο δεν θα πετύχετε πώληση, αλλά ούτε αποδοχή της πρόσκλησης. Το LinkedIn δεν είναι το κατάλληλο δίκτυο για να ξεκινήσετε με πωλήσεις. Πρέπει να έχετε αλληλεπίδραση με κάποιον, να έχετε καλλιεργήσει την επαφή και την επικοινωνία προκειμένου να περάσετε στο στάδιο των πωλήσεων.

Δεν ελέγχουν ποτέ το LinkedIn

Βέβαια, υπάρχουν και άλλοι πολλοί λόγοι που δεν βοηθούν να συνδεθείτε με κάποιον και που δεν έχει καμία σχέση με εσάς. Και αυτό γιατί ενώ ορισμένοι άνθρωποι έχουν ένα προφίλ στο LinkedIn, δεν το ελέγχουν τόσο συχνά όσο θα έπρεπε. Μπορεί, για παράδειγμα, το άτομο με το οποίο προσπαθείτε να συνδεθείτε να είναι πολύ ανοιχτό στη σύνδεση, αλλά να μη χρησιμοποιεί το LinkedIn τόσο συχνά όσο εσείς. Οπότε μην το πάρετε προσωπικά!

Σύνδεση μόνο με γνωστούς

Τέλος, υπάρχουν και εκείνοι που χρησιμοποιούν το LinkedIn μόνο για να συνδεθούν με ανθρώπους που γνωρίζουν ή είχαν δουλέψει στο παρελθόν μαζί τους. Αυτοί θα απορρίψουν προσκλήσεις από οποιονδήποτε άλλον. Και σε αυτή την περίπτωση δεν εξαρτάται από σας και δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα.

 

Επιμέλεια: Μίνα Μπαγιώτα