xe εργασία news

Παγκόσμια έκθεση της KPMG

Καλά προετοιμασμένες για τις προκλήσεις της ψηφιακής εποχής είναι οι γυναίκες – στελέχη επιχειρήσεων. Σύμφωνα με την πρώτη διεθνή έκθεση της KPMG για Global Female Leaders (GFLs) οι γυναίκες στην πλειοψηφία τους, 77%, θεωρούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό περισσότερο ευκαιρία παρά απειλή, το 58% έχει λάβει στρατηγικές αποφάσεις με βάση τα δεδομένα −αντί να παραβλέπουν τα δεδομένα χάριν της διαίσθησης−, το 77% δηλώνει αισιόδοξο για τις προοπτικές ανάπτυξης της εταιρείας του και μόνο το 28% βλέπει το επόμενο βήμα της σταδιοδρομίας του στην υφιστάμενη εταιρεία.

Επιπλέον, από την έρευνα προκύπτει ότι υπάρχει εξοικείωση με την ψηφιοποίηση, την τεχνολογία και τα δεδομένα.

Ειδικότερα:

−Το 93% διαπιστώνει ανάγκη βελτίωσης των διαδικασιών καινοτομίας και της υλοποίησης αυτής την επόμενη τριετία

−Το 77% θα αυξήσει τη χρήση των προγνωστικών μοντέλων/αναλύσεων δεδομένων

−Το 58% έχει λάβει στρατηγικές αποφάσεις με βάση τα δεδομένα, αντί να τα παραβλέπει χάριν της διαίσθησης, την τελευταία τριετία

−Το 48% νιώθει εξοικειωμένο με τις νέες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ), η τεχνολογία blockchain, η μεικτή πραγματικότητα και οι τρισδιάστατες εκτυπώσεις

−Μόνο το 21% των GFLs πιστεύει ότι το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας του έχει μη ρεαλιστικές προσδοκίες όσον αφορά στην απόδοση επενδύσεων από έργα ψηφιακού μετασχηματισμού.

 

Η επόμενη ημέρα

Παρατηρείται, σύμφωνα με την έρευνα, γενική αισιοδοξία για τις προοπτικές και τις στρατηγικές ανάπτυξης, καθώς και το δυναμικό.

Έτσι:

−Το 73% των GFLs αναμένει αύξηση του κύκλου εργασιών άνω του 2%, ενώ το 17% αναμένει ανάπτυξη κάτω από 2%. Αντίστοιχα, περισσότεροι από τους μισούς άντρες CEO (55%) δεν αναμένουν ανάπτυξη κύκλου εργασιών άνω του 2%.

−Όσον αφορά στις στρατηγικές ανάπτυξης, οι GFLs επικεντρώνονται στην οργανική ανάπτυξη, με το 45% να θεωρεί πως αποτελεί την καλύτερη στρατηγική ανάπτυξης. Στη μελέτη CEO Outlook, αντιθέτως, μόνο το 28% των ανδρών προτάσσει την οργανική ανάπτυξη, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό (33%) επικεντρώνεται στις στρατηγικές συμμαχίες.

−Αυτά τα αποτελέσματα συνάδουν με τις προσδοκίες για αύξηση του δυναμικού, με το 33% των GFLs να αναμένει αύξηση τουλάχιστον 6%, σε σύγκριση με 37% των αντρών ομολόγων τους.

−Ωστόσο, οι GFLs είναι περισσότερο επιφυλακτικές σχετικά με την επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης στο δυναμικό, καθώς μόλις το 47% υποστηρίζει ότι θα δημιουργήσει περισσότερες θέσεις από αυτές που θα καταργήσει. Το αντίστοιχο ποσοστό στους άντρες CEO ήταν 62%.

 

Το μέλλον για τις γυναίκες   

Τέλος, από την έρευνα προκύπτει ότι οι GFLs είναι ευέλικτες και γνωρίζουν τα δυνατά τους σημεία. Παρ’ όλα αυτά, συνεχίζουν να πιστεύουν ότι χρειάζεται αλλαγή της νοοτροπίας προκειμένου να προωθηθεί η ισότητα των φύλων.

−Μόνο το 28% βλέπουν το επόμενο βήμα της σταδιοδρομίας τους στην υφιστάμενη εταιρεία.

−Οι 8 στις 10 (83%) θεωρούν τα προγράμματα ενίσχυσης των γυναικών ως έναν καλό τρόπο για προώθηση περισσότερων γυναικών σε ηγετικές θέσεις. Στην ερώτηση πού αποδίδουν την επιτυχία τους, πάντως, κατατάσσουν την ποσόστωση υπέρ των γυναικών στην τελευταία θέση (4%).

−Ως τους δύο σημαντικότερους παράγοντες της προσωπικής τους επιτυχίας αναφέρουν τα ισχυρά προσωπικά δίκτυα και την καλή επικοινωνία.

 Επιμέλεια: Μίνα Μπαγιώτα