xe εργασία news

Ποιες ερωτήσεις πρέπει να κάνετε στον εαυτό σας πριν ποστάρετε στα social media

Είναι σίγουρο ότι όλοι σας έχετε ακούσει τουλάχιστον μια ιστορία σχετικά με κάποιον που έχασε τη δουλειά του ή υπέστη ορισμένες συνέπειες λόγω της παρουσίας του στα social media. Μέχρι τώρα μπορεί να έμοιαζε σπάνιο γεγονός, αλλά, πλέον, είναι πολύ εύκολο να συμβεί με τόση έκθεση που υπάρχει στο διαδίκτυο. Φυσικά, είναι και μια σημαντική υπενθύμιση ότι η παρουσία μας στα κοινωνικά δίκτυα δεν διαχωρίζει εντελώς την προσωπική από την επαγγελματική μας ζωή.

Υπάρχουν φορές που «ζυγίζουμε» καλά αν θα πάρουμε θέση σε μια διαδικτυακή συζήτηση, δημοσιεύοντας κάτι αμφιλεγόμενο −ακόμα κι αν είναι κάτι που αισθανόμαστε ότι πρέπει να το εκφράσουμε δημοσίως− γιατί μπορεί να μας φέρει σε δύσκολη θέση στα επαγγελματικά μας. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι από δω και στο εξής δεν θα πρέπει να δημοσιεύετε τίποτα στα κοινωνικά δίκτυα, καλό είναι όμως να απαντήσετε σε μερικές ερωτήσεις και να εξετάσετε προσεκτικά ποια θα είναι τα αποτελέσματα των ποστ που κάνετε στα social media.

Δείτε ποιες είναι οι ερωτήσεις αυτές και δώστε τις απαντήσεις:

Ποια είναι η πολιτική της εταιρείας στα social media;

Πολλές εταιρείες, πλέον, έχουν πολύ συγκεκριμένη πολιτική, που περιγράφει τι επιτρέπεται και τι δεν επιτρέπεται στα κοινωνικά δίκτυα. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει από το τι συμβαίνει αν παραβιάσετε τους κανόνες που ισχύουν, μέχρι και οδηγίες για το πώς θα γράφετε για την εταιρεία σας στο διαδίκτυο. Για παράδειγμα, υπάρχουν επιχειρήσεις που δεν επιτρέπουν στους εργαζομένους τους να γράφουν για την εταιρεία τους και τους αποθαρρύνουν να απαντούν στα σχόλια των πελατών της εταιρείας από τους δικούς τους λογαριασμούς στα social media. Φυσικά, εάν δεν είστε σίγουροι για τους κανόνες της εταιρείας σας, ζητήστε από το διευθυντή σας να σας πει περισσότερες λεπτομέρειες.

Πόσο άνετα νιώθετε να δει  ο εργοδότης σας αυτό το ποστ;

Αν δεν υπάρχουν σαφείς οδηγίες σχετικά με το τι μπορείτε και τι δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε ηλεκτρονικά, θα πρέπει να είστε σίγουροι ότι αυτό που μοιράζεστε είναι κάτι που δεν θα ενοχλήσει την εταιρεία σας. Μπορεί, στην παρούσα φάση, οι συνεργάτες ή ο προϊστάμενός σας να μη σας ακολουθούν στα κοινωνικά μέσα, αλλά είναι πιθανόν να το κάνουν αργότερα. Ακόμα, όμως κι αν δεν το κάνουν ποτέ, είναι αρκετά εύκολο να δει κάποιος τυχαία το προφίλ σας. Συνεπώς, προχωρήστε με προσοχή.

Μήπως κάτι από όσα μοιράζεστε είναι εμπιστευτικές ή ευαίσθητες πληροφορίες;

Είναι γνωστό ότι δεν πρέπει να μοιράζεστε εμπιστευτικές πληροφορίες για την εταιρεία σας οπουδήποτε, είτε  online είτε offline. Αλλά πάντα αξίζει μια υπενθύμιση. Ευαίσθητα θέματα που ξεπερνούν τα όρια στα κοινωνικά δίκτυα είναι νέα προϊόντα, πληροφορίες για την εταιρική στρατηγική, κοινωνικά σχόλια για συναδέλφους και πελάτες, καθώς και ανακοινώσεις που δεν έχουν ακόμη κυκλοφορήσει επίσημα στα ΜΜΕ. Σε περίπτωση που αμφιβάλλετε για κάτι αν είναι μόνο για εσωτερική χρήση, απευθυνθείτε πρώτα στον προϊστάμενό σας ή στο τμήμα HR, πριν πάρετε την απόφαση να το δημοσιεύσετε.

Από την άλλη πλευρά, βέβαια, υπάρχουν και πολλές εταιρείες που ενθαρρύνουν σήμερα τους εργαζομένους τους να δημοσιεύουν θετικές ενημερώσεις και βραβεία, επειδή είναι ένας τρόπος για να ενισχύουν την εικόνα τους, να διαφημίζουν τα προϊόντα τους και να προσελκύουν τα ταλέντα του μέλλοντος.

Αυτή η συζήτηση στα social media βοηθάει το προσωπικό σας brand;

Αυτό που δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάτε είναι το να λαμβάνετε υπόψη σας και το δικό σας προσωπικό brand σε κάθε ποστ που κάνετε στα social media. Ρωτήστε λοιπόν τον εαυτό σας ποιοι είναι οι στόχοι σας όσον αφορά το δικό σας επαγγελματικό προφίλ και πώς η συγκεκριμένη παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα ευθυγραμμίζεται με αυτούς τους στόχους. Εάν αισθάνεται ότι δεν είναι η κατάλληλη, ίσως να μην πρέπει να δημοσιεύσετε τα ποστ που έχετε στο μυαλό σας.

Είναι σημαντικό να σκέφτεστε, κάθε φορά αν κάτι θα μπορούσε να βλάψει ή να βοηθήσει την καριέρα σας και πόσο έτοιμοι είστε ανά πάσα στιγμή να πάρετε ένα τέτοιο ρίσκο. Η ουσία, πάντως, είναι μία: Κάντε έξυπνες επιλογές. Είναι τόσο απλό! Γνωρίζετε τη θέση της επιχείρησής σας στα κοινωνικά μέσα και το δικό σας προσωπικό brand καλύτερα από τον καθένα. Αυτό σημαίνει ότι ουσιαστικά εσείς ξέρετε τι είναι πραγματικά εντάξει για να το δημοσιεύσετε και τι όχι.

Επιμέλεια: Μίνα Μπαγιώτα