xe εργασία news

Πώς να κάνετε τις επαφές σας στα social media να μετρήσουν υπέρ σας

Τα τελευταία χρόνια, η digital επικοινωνία έχει αλλάξει δραματικά τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η δικτύωση. Οι χειραψίες, οι χειρόγραφες σημειώσεις και όλα τα σχετικά αποτελούν πια μακρινό παρελθόν. Τη θέση τους έχουν πάρει το email, το LinkedIn και τα social media, που προσφέρουν μια σειρά από πλεονεκτήματα, αρκεί να ξέρει κάποιος να τα αξιοποιήσει.

Για παράδειγμα, είναι σημαντικό να στείλετε το σωστό μήνυμα, ειδικά στο LinkedIn. Το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο μετρούσε, το 2017, 500 εκατ. χρήστες, ενώ πάνω από το 75% των ανθρώπων που άλλαξαν πρόσφατα εργασία χρησιμοποίησαν το LinkedIn για να ενημερώσουν γι’ αυτή την αλλαγή. Τα νούμερα δεν είναι καθόλου αμελητέα, μάλιστα γεννούν το ερώτημα: Ποιος είναι ο σωστός τρόπος networking στο διαδίκτυο;

Δείτε τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε παρακάτω:

Ξεκινήστε με τη σωστή προσέγγιση

Η σύνδεση με κάποιον που δεν γνωρίζει ποιοι είστε μπορεί να επεκτείνει το δίκτυό σας, αλλά δεν θα βοηθήσει τις προοπτικές στη σταδιοδρομία σας. Έτσι, λοιπόν, ο κανόνας νούμερο ένα είναι ότι εάν συνδέεστε στα social media με κάποιον που δεν έχετε συναντήσει ποτέ (είτε αυτοπροσώπως είτε μέσω τηλεφώνου) ή έχετε συναντήσει αλλά υπάρχει μια μικρή πιθανότητα το άλλο άτομο να μην σας θυμάται, στείλτε μια γρήγορη προσωπική σημείωση μαζί με την πρόσκλησή σας. Παρουσιάστε σύντομα τον εαυτό σας και εξηγήστε γιατί θέλετε να συνδεθείτε. Μπορεί να είστε ενθουσιασμένοι με την ιδιότητά του και τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται ή μπορεί να ενδιαφέρεστε να προσληφθείτε στην εταιρεία του και να θέλετε να κάνετε μια συνέντευξη μαζί του. Είτε έτσι είτε αλλιώς, πάντως μη συνδέεστε με κάποιον χωρίς πρώτα να συστηθείτε.

Χρησιμοποιήστε το σωστό τόνο

Προσέξτε να μη δείχνετε «απελπισμένοι». Είναι καλύτερα να δηλώσετε την πρόθεσή σας εκ των προτέρων και να το κάνετε ευγενικά. Για παράδειγμα: «Γεια σας κύριε… Τώρα αποφοίτησα από το Πανεπιστήμιο και ενδιαφέρομαι να ξεκινήσω μια καριέρα στο μάρκετινγκ. Ερευνούσα θέσεις εργασίας στο LinkedIn και θα ήθελα πολύ να μάθω περισσότερα για την εταιρεία και το ρόλο σας. Θα θέλατε να μιλήσουμε κάποια στιγμή την επόμενη εβδομάδα;».

Επίσης, κάτι άλλο που θα πρέπει να αποφύγετε όταν συνδέεστε με κάποιον στα social media είναι να μη ζητάτε συγγνώμη γι’ αυτό. Για παράδειγμα: «Συγγνώμη που σας ενοχλώ, αλλά θα ήθελα να σας ζητήσω…». Πρέπει να δείξετε σιγουριά για να πετύχετε το στόχο σας.

Τέλος, πρέπει να δείχνετε επαγγελματισμό σε όλα τα επίπεδα. Ο λόγος στα social media είναι λιγότερο επίσημος από ό,τι ήταν στον κλασικό γραπτό λόγο, επιστολές κ.λπ., οπότε είναι καλύτερα να γράφετε μικρά και ξεκάθαρα μηνύματα.

Μοιραστείτε το καλό περιεχόμενο

Αξιοποιήστε την ευκαιρία στα social media και δημοσιεύστε ενδιαφέρον και ουσιαστικό περιεχόμενο που βρίσκετε στο διαδίκτυο ή δημιουργείτε εσείς, πάντα σχετικό με το αντικείμενό σας. Με τον τρόπο αυτό οι συνδέσεις σας θα σας προσέξουν και θα σας κατατάξουν στη λίστα των επαγγελματιών. Αυτός είναι και ένας ακόμη έξυπνος τρόπος για να υπενθυμίζετε την παρουσία σας στα social media.

Συμπληρώστε το προφίλ σας

Το χειρότερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε στο διαδίκτυο είναι να είστε ένα «φάντασμα». Εάν το προφίλ σας δεν έχει εικόνα, δεν διαθέτει πληροφορίες ή συνδέσεις ή δεν έχει μια περίληψη για την επαγγελματική σας πορεία, κανείς δεν θα σας λάβει στα σοβαρά. Φροντίστε λοιπόν να συμπληρώσετε τα βασικά.

 

Επιμέλεια: Μίνα Μπαγιώτα