xe εργασία news

Το άγχος έχει χτυπήσει «κόκκινο» για τη Generation Z

Μπορεί η Generation Z να είναι η πιο εξοικειωμένη γενιά με την ψηφιακή πραγματικότητα και να παίζει την τεχνολογία στα δάχτυλα, ταυτόχρονα όμως είναι και η πιο αγχωμένη γενιά μέχρι σήμερα. Η συντριπτική πλειονότητα των νέων ηλικίας 13 έως 23 ετών, που ανήκουν σε αυτή τη γενιά, παραδέχεται ότι διακατέχεται από άγχος, ενώ δεν αναζητά επαγγελματικές συμβουλές που θα βοηθήσουν στην αντιμετώπισή του.

Με τον κόσμο τους να κυριαρχείται από διαδικτυακά νέα και social media, σχεδόν οι μισοί εκπρόσωποι της Generation Z δηλώνουν ότι αισθάνονται περισσότερο ανήσυχοι για την εμφάνισή τους παρά για τη σταδιοδρομία τους, τα χρήματα, την τρομοκρατία ή το να πέσουν θύματα εκφοβισμού. Οι ανησυχίες αυτές μπορούν να επηρεάσουν τη συμπεριφορά των νέων, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου με τον οποίο προσεγγίζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Για παράδειγμα, είναι αρκετά σημαντικό για τους νέους αυτών των ηλικιών να δημιουργήσουν μια πιο κατασκευασμένη ή μια τέλεια εικόνα για τον εαυτό τους. Μάλιστα, οι περισσότεροι ξοδεύουν έως και μισή ώρα για την επεξεργασία φωτογραφιών και βίντεο, προτού τα αναρτήσουν σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να κατασκευάσουν μια άψογη εικόνα.

Την ανησυχητική αυτή πραγματικότητα αποτυπώνει έρευνα της Kaspersky Lab, η οποία έχει ενώσει τις δυνάμεις της με την ψηφιακή φιλανθρωπική ομάδα «The Mix», με στόχο να βοηθήσει τους νέους να κάμψουν τις ανασφάλειές τους και να αποδείξουν ότι αυτές δεν αποτελούν εμπόδιο προς την ευτυχία. Για την ακρίβεια, η Kaspersky Lab παρακολούθησε 1.003 άτομα ηλικίας 13 έως 23 ετών, στη Μεγάλη Βρετανία, για να ανακαλύψει περισσότερα για τις ανασφάλειες και τα άγχη τους.

Εντύπωση, ωστόσο, προκαλεί το συμπέρασμα της έρευνας, σύμφωνα με το οποίο, τα κορίτσια είναι πιο ανασφαλή από τα αγόρια, καθώς αισθάνονται πολύ πιο ανήσυχα για την εμφάνισή τους. Σχεδόν διπλάσιος αριθμός γυναικών Gen Z-ers, σε σύγκριση με τους άνδρες Gen Z-ers, παραδέχονται ότι αλλάζουν τις διατροφικές τους συνήθειες (όπως υπερκατανάλωση ή αποχή από το φαγητό) εξαιτίας των ανησυχιών που σχετίζονται με την εμφάνισή τους. Θεματικές όπως η βελτίωση του σωματικού βάρους, η υγιεινή διατροφή και η γυμναστική, που αναρτώνται διαρκώς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οδηγούν τις νέες γυναίκες να αισθάνονται χειρότερα σε σύγκριση με τους νέους άνδρες και οι γυναίκες έχουν παραδεχθεί ότι προτίμησαν να μην παρευρεθούν σε κάποιο κοινωνικό γεγονός τον περασμένο χρόνο λόγω κοινωνικού άγχους.

Τέλος, ένα άλλο συμπέρασμα, ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι η Generation Z δεν αναζητά βοήθεια σχετικά με το τι πρέπει να κάνει, όταν αισθάνεται άγχος ή ανησυχία. Οι περισσότεροι νέοι δεν επισκέπτονται ειδικό για συμβουλές σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης των ανησυχιών τους. Έτσι, ενώ πολλοί δίνουν μάχη με τα άγχη τους, δεν είναι σίγουροι για το πώς να αντιμετωπίσουν τα συναισθήματά τους.

Επιμέλεια: Μίνα Μπαγιώτα