xe εργασία news

Το νέο επάγγελμα του influencer και οι προοπτικές του

Με την ανάπτυξη των social media τα τελευταία χρόνια, ένα νέο επάγγελμα έκανε την εμφάνισή του, αυτό του influencer. Στην ουσία ονομάζεται έτσι το άτομο που ασκεί επιρροή γύρω του, καθώς ο όρος προέρχεται από το ρήμα influence, που σημαίνει «επηρεάζω». Πρόκειται για μια τάση που εφαρμόζεται όλο και περισσότερο στις στρατηγικές μάρκετινγκ. Μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις οι influencers γίνονται πραγματικοί πρεσβευτές της μάρκας και δίνουν μια νέα πνοή στις σχέσεις των καταναλωτών με τα brands.

Ειδικότερα, στην κατηγορία αυτοί ανήκουν διάσημοι/celebrities, που έχουν χιλιάδες ακόλουθους στους λογαριασμούς τους στα social media, οι επαγγελματίες influencers που παρακινούν τον κόσμο όχι μέσω του ονόματός τους αλλά μέσω του κύρους που εμπνέουν από την επαγγελματική τους δραστηριότητα, και οι bloggers που μέσω των blogs τους εκφράζουν την άποψή τους, δημιουργούν περιεχόμενο και βρίσκονται πιο κοντά στο μέσο άνθρωπο.

Λαμβάνοντας υπόψη την τάση αυτή, η μάρκετινγκ πλατφόρμα Lingua παρουσίασε τα αποτελέσματα της έρευνας με τίτλο «The Value of Influencer Content». Πρόκειται για μια έρευνα που σχεδιάστηκε για την καλύτερη κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι B2C marketers χρησιμοποιούν το influencer marketing για να τροφοδοτήσουν τις content marketing στρατηγικές τους.

Έτσι, η έρευνα διαπίστωσε ότι το 86% των marketers χρησιμοποιεί το influencer marketing ως μέρος της στρατηγικής του περιεχομένου τους και το 88,5% αυτών βρίσκει το περιεχόμενο του influencer marketing ένα πολύτιμο μέρος του marketing σχεδίου τους, το 11% θεωρεί πως είναι απλά «ικανοποιητικό» και μόλις το 0,6% απαντά πως δεν έχει «καμία αξία». Οι marketers αναφέρουν επίσης ότι ξοδεύουν 2,6 φορές λιγότερα χρήματα κατά μέσο όρο για τη δημιουργία περιεχομένου όταν συνεργάζονται με τους influencers, σε σχέση με αυτά που ξοδεύουν όταν δουλεύουν με έναν επαγγελματία για τον ίδιο σκοπό.

Η επιρροή τους στους καταναλωτές

Επίσης, έχει αποδειχθεί ότι το influencer content είναι αποτελεσματικότερο στο να εμπνέει τους καταναλωτές να αναλάβουν δράση σε σύγκριση με το επαγγελματικά παραγόμενο, με το 57% των ερωτηθέντων να αναφέρει ότι, είτε λίγο είτε πολύ, παρουσιάζει καλύτερες επιδόσεις από το brand-created περιεχόμενο. Την ίδια στιγμή, το 24% θεωρεί πως το influencer content κινείται στα ίδια επίπεδα με το επαγγελματικό content, ενώ το 15% πιστεύει πως το επαγγελματικό content είναι αποτελεσματικότερο, σε κάποιον βαθμό, από το influencer. Στον αντίποδα, μόλις το 4% του δείγματος πιστεύει ότι το επαγγελματικό content αποδίδει ξεκάθαρα καλύτερα από το influencer marketing.

Τέλος, τα brands, λαμβάνοντας υπόψη αυτό το μοντέλο διαφήμισης, μπορούν να ελέγξουν από εμπορικής πλευράς μια μεγάλη ποσότητα του influencer content, να καθορίσουν ποια κομμάτια του περιεχομένου αποδίδουν καλύτερα και στη συνέχεια να επιλέξουν πώς θα διανείμουν την πληρωμένη διαφήμιση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Επιμέλεια: Μίνα Μπαγιώτα