xe εργασία news

Όταν η κρίση πανικού σας χτυπάει την πόρτα στο χώρο εργασίας

Σε μια τόσο δύσκολη εποχή που διανύουμε, με έντονο άγχος, η κρίση πανικού, πλέον, στο χώρο εργασίας δεν αποτελεί ταμπού, αλλά μια πραγματικότητα για κάποιους εργαζόμενους. Σίγουρα είναι μια δυσάρεστη εμπειρία, καθώς είναι δύσκολο να διατηρήσει κάποιος την ψυχραιμία του, όταν τρέμει και ιδρώνει για περίπου 10 λεπτά που διαρκεί η κρίση. Όμως σύμφωνα με τους ψυχολόγους, υπάρχουν κάποιες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να ξεπεράσετε τη συγκεκριμένη κατάσταση και να συνεχίσετε κανονικά τη δουλειά σας.

Δείτε ποιες είναι αυτές:

Κατανοήστε τι σας συμβαίνει

Σύμφωνα με τους ειδικούς, μια κρίση πανικού αποτελεί μια υπερβολική αντίδραση του σώματος στην κανονική απόκριση του στρες στο σώμα, όπου προετοιμάζει το άτομο για να «πολεμήσει» ή να τρέξει, εξ ου και συμπτώματα όπως σφίξιμο στο στήθος, ταχυπαλμία, ζαλάδα και δύσπνοια. Η κατανόηση του τι συμβαίνει και ότι δεν υπάρχει κάποιος κίνδυνος μπορεί να βοηθήσει τον άνθρωπο να ξεπεράσει τη διαταραχή.

Σκεφτείτε ότι θα περάσει

Όταν κατανοήσετε πως περνάτε μια κρίση πανικού, το να πείτε στον εαυτό σας πως καταλαβαίνετε τι αισθάνεστε και πως μπορείτε να το διαχειριστείτε θα σας βοηθήσει να το ξεπεράσετε. Πείτε στον εαυτό σας «ξέρω τι είναι αυτό» και «πρέπει να αποδεχθώ πως αυτό συμβαίνει, θα επικεντρωθώ στην αναπνοή μου και θα περάσει».

Αλλάξτε χώρο

Εάν αισθάνεστε πως θα πάθετε κρίση πανικού, το καλύτερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε είναι να σηκωθείτε από το γραφείο. Πηγαίνετε μια βόλτα, στο μπάνιο ή σε κάποιον άλλο χώρο. Εάν είστε σε μέρος με πολλούς ανθρώπους, όπως μια αίθουσα συνεδρίου ή κάποιο συμβούλιο, όπου δεν είναι εύκολο να αποχωρήσετε, εστιάστε στην αναπνοή σας και στις θετικές σκέψεις, αναγνωρίζοντας πως θα πρέπει να το ξεπεράσετε, περιμένοντας «την καταιγίδα να περάσει».

Εστιάστε στην αναπνοή σας

Πάρτε μια βαθιά αναπνοή μέσω της μύτης με το στόμα κλειστό, κρατήστε την για μερικά δευτερόλεπτα και εκπνεύστε από τη μύτη με αργό ρυθμό.

Μιλήστε για το πρόβλημά σας

Το να προσπαθείτε να κρύψετε μια κρίση πανικού σας μπορεί να προκαλέσει επιπρόσθετο άγχος και να κάνει τα πράγματα χειρότερα. Αν είστε επιρρεπείς σε κρίσεις πανικού, το να το πείτε σε κάποιο συνάδελφο που εμπιστεύεστε μπορεί να σας κάνει να νιώσετε πιο άνετα. Επίσης, εάν ενημερώσετε πως περνάτε μια κρίση πανικού και ζητήσετε άδεια να αποχωρήσετε μπορεί να σας βοηθήσει να σταματήσετε να νιώθετε εγκλωβισμένοι.

Επιμέλεια: Mίνα Μπαγιώτα