xe automoto news

Πιο αυστηρή η νομοθεσία για τις εκπομπές CO2

Παρά τις αντιδράσεις από χώρες με ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία, όπως η Γερμανία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει αρκετά φιλόδοξους στόχους για τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από τις μεταφορές.

Ειδικά για τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα και van, η μείωση των μέσων εκπομπών CO2 για το έτος 2030 ορίζεται στο 30%, σε σχέση με το 2021. Τίθεται και ενδιάμεσος στόχος (μείωση 15% το 2025), ώστε οι κατασκευαστές να αρχίσουν άμεσα την εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Η Επιτροπή στηρίχτηκε στα όσα συμφωνήθηκαν στη διάσκεψη του κλίματος για το Παρίσι. «Επιθυμώ η Ευρώπη να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο όσον αφορά τη μάχη απέναντι στην κλιματική αλλαγή. Σε αντίθεση με τα όσα πράττουν οι ΗΠΑ, η Ευρώπη πρέπει να εξασφαλίσει ότι ο πλανήτης μας θα γίνει και πάλι λαμπρός. Είναι η κοινή κληρονομιά όλης της ανθρωπότητας», δήλωσε ο Jean-Claude Juncker. Ο πρόεδρος της Κομισιόν είχε δεχτεί πιέσεις από τον υπουργό Εξωτερικών της Γερμανίας, Sigmar Gabriel, ο οποίος είχε προειδοποιήσει ότι η αυστηρή νομοθεσία μπορεί να οδηγήσει σε περιορισμό της ανάπτυξης και των θέσεων εργασίας. Τι θα συμβεί στους κατασκευαστές που δεν θα πιάσουν τους στόχους; Τα πρόστιμα μπορούν να φθάσουν τα 95 ευρώ για κάθε γραμμάριο CO2 άνω του στόχου, για κάθε αυτοκίνητο που θα ταξινομείται.

Με ανακοίνωσή του, ο ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) εκφράζει την ανησυχία του για την ευρωπαϊκή νομοθεσία. «Η θέσπιση ενδιάμεσου στόχου για το 2025 −μόλις λίγα χρόνια μετά τον προηγούμενο στόχο του 2021− δεν μας δίνει αρκετό χρόνο για να κάνουμε τις απαραίτητες τεχνικές και σχεδιαστικές αλλαγές στα οχήματα, ειδικά στα ελαφρά επαγγελματικά, όπου ο κύκλος ζωής τους είναι μακρύτερος. Πρόκληση αποτελεί και η μείωση 30% που προτείνει η Κομισιόν. Θεωρούμε εφικτό −με υψηλό κόστος− το στόχο του 20%». Ο ACEA ζητά οι ευρωπαϊκές χώρες να επενδύσουν στις υποδομές σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων ώστε να γίνουν πιο ελκυστικά στους πολίτες.

Επιμέλεια: Βασίλης Παπαδόπουλος, gocar.gr

 

 

Σχολιάστε το!