xe automoto news

Ταξί Vs Uber

Ξεκαθάρισμα στις μεταφορές αναμένεται με νομοσχέδιο που θα κατατεθεί το φθινόπωρο.

Να μπει τάξη στις αστικές μετακινήσεις με μισθωμένα οχήματα θα επιχειρήσει από το φθινόπωρο η κυβέρνηση, καταθέτοντας στη Βουλή νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών. Μεγάλο «αγκάθι» είναι η μίσθωση ιδιωτικών οχημάτων μέσω εφαρμογών όπως αυτές της Uber, που έχουν προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από τους ιδιοκτήτες και τους οδηγούς ταξί.

Με πρόσφατες δηλώσεις του στην ΕΡΤ, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών τόνισε ότι το νομοσχέδιο θα θέσει κανόνες στη λειτουργία της Uber και θα την αντιμετωπίζει ως εταιρεία που εκτελεί μεταφορικό έργο και όχι ως μια απλή εφαρμογή μέσω κινητού. Σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος της κυβέρνησης είναι να τεθεί ως απαραίτητη προϋπόθεση για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας η υπογραφή τριετούς συμβολαίου με τους οδηγούς των αυτοκινήτων.

 

Το παράδειγμα της Ισπανίας

Μέχρι σήμερα οι εντονότερες αντιδράσεις στην παρουσία της Uber επί ευρωπαϊκού εδάφους έχουν καταγραφεί στην Ισπανία. Η λειτουργία της εφαρμογής στη Βαρκελώνη διακόπηκε και η αμερικάνικη εταιρεία έχει παρουσία αυτή τη στιγμή μόνο στη Μαδρίτη. Όμως η δημοτική αρχή της ισπανικής πρωτεύουσας ζήτησε την παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού της χώρας σχετικά με μια νέα υπηρεσία της Uber για μεταφορά ατόμων από και προς το αεροδρόμιο της Μαδρίτης.

Η μεταφορά από το αεροδρόμιο Barajas προς το κέντρο της ισπανικής πρωτεύουσας κοστίζει μέσω Uber από 15 έως 29€, ενώ η στάνταρ χρέωση με ταξί είναι 30€. «Η υπηρεσία ενδέχεται να παραβιάζει τους κανόνες του ανταγωνισμού, αν αποδειχθεί ότι η χρέωση είναι χαμηλότερη από το λειτουργικό κόστος, μόνο και μόνο για να κερδίσει πελάτες», αναφέρεται στην ανακοίνωση του Δημοτικού Συμβουλίου της Μαδρίτης.

 

Ευρωπαϊκή Ένωση και Uber

Τον περασμένο Μάιο ο εισαγγελέας του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου γνωμοδότησε αρνητικά όσον αφορά την αναγνώριση της Uber ως απλής εφαρμογής μέσω κινητού. Ο εισαγγελέας απεδέχθη ότι η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι μια «καινοτόμος σύλληψη», ωστόσο το επιχειρηματικό της μοντέλο «άπτεται του τομέα των μεταφορών, οπότε η εταιρεία υποχρεούται να κατέχει τις άδειες και τις εγκρίσεις που απαιτούνται από το εθνικό δίκαιο».

Μέχρι στιγμής η Uber κρατάει στάση αναμονής σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Περιμένει τις τελικές αποφάσεις της δικαστικής και νομοθετικής εξουσίας, αρνούμενη να σχολιάσει τις εξελίξεις.

Επιμέλεια: Βασίλης Παπαδόπουλος, gocar

Σχολιάστε το!