xe automoto news

Ώρα για Μ5

Η 6η γενιά M5 είναι τετρακίνητη, όμως ταυτόχρονα δεν χάνει το χαρακτηρισμό πισωκίνητη, έτσι όπως τη μάθαμε στις πέντε γενιές που προηγήθηκαν. Και για να ακριβολογούμε, η σοφιστικέ τετρακίνηση, που χρησιμοποιεί με την ονομασία M xDrive, ρυθμίζεται σύμφωνα με τις επιθυμίες του οδηγού, που μπορεί να επιλέξει από 3 διαφορετικά set up, από τα DSC modes (DSC on, M Dynamic Mode, DSC off) και άλλα τόσα από τα M xDrive modes (4WD, 4WD Sport, 2WD). Εν ολίγοις, μπορείς να την απολαμβάνεις με τετρακίνηση, αλλά να μην ξεχνάς πως δοξάστηκε, χρόνια τώρα, ως πισωκίνητη.

Σε μια γνωριμία με την εικόνα της νέας BMW M5, διαπιστώνει κανείς ότι η επιθετικότητά της βγαίνει σεμνά, χωρίς να διαταράσσει το αριστοκρατικό στυλ του πληθωρικού sedan. Οι εισαγωγές αέρα εμπρός για καλύτερη ψύξη κινητήρα και φρένων έχουν την τιμητική τους, τα φαρδύτερα φτερά με βράγχια αποβολής θερμότητας, που στολίζονται από αλουμίνιο και το λογότυπο του μοντέλου, είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό σημείο και πίσω ο διαχύτης με τις τέσσερις απολήξεις των εξατμίσεων είναι η εικόνα που θα βλέπουν συχνότερα όσοι προσπαθήσουν να την ακολουθήσουν.

Πατάει σε τροχούς 19’’ ή σε 20’’ προαιρετικά, που χαμηλώνουν το προφίλ των ελαστικών, όπως είχαν τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε (275/35 εμπρός, 285/35 πίσω), ενώ μέρος της προσπάθειας ελάφρυνσης εστιάζεται στο σύστημα εξαγωγής, στο αλουμινένιο καπό και στην οροφή από CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic) κάτι που συμβάλλει και στο χαμηλά τοποθετημένο κέντρο βάρους.

Παρ’ όλα αυτά, στα σχεδόν 1.900 κιλά δεν τη λες ελαφριά, αλλά δεν θα μπορούσε κάτι θεαματικότερο, με βάση τις προδιαγραφές και τα χαρακτηριστικά της. Σημαντικό βέβαια είναι ότι εμφανίζεται ελαφρύτερη από την προηγούμενη, παρά την τετρακίνηση, κάτι που αποτυπώνει και σαν αίσθηση ευελιξίας, μόλις φέρεις σε ζωή τα 600 άλογα. Σε συνδυασμό με τα 750 Nm ροπής και το 8άρι αυτόματο M Steptronic, που από κουμπί επάνω στο λεβιέ μπορείς να ρυθμίσεις την ταχύτητα των αλλαγών, η M5 απλά εξαφανίζεται μπροστά στο πάτημα του γκαζιού. Σε κολλάει κυριολεκτικά στο κάθισμα και δεν είναι τυχαίες οι επιδόσεις των 3,4’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση.

Στο βασικό σετάρισµα, με ενεργοποιημένο το DSC και 4WD, το σύστημα επιτρέπει ελαφρύ γλίστρημα των πίσω τροχών κατά την επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών, κάτι που συμβάλλει στη σπορ ευελιξία. Στο M Dynamic mode η ελεγχόμενη υπερστροφή ισχύος κάνει την εμφάνισή της ως πρόγευση του τι μπορεί να επακολουθήσει αν απενεργοποιήσεις το DSC και επιλέξεις το 2WD. Σε αυτή τη φάση η Μ5 ζητάει γνώση από τον ενθουσιώδη οδηγό και ενδεχομένως πίστα για να απλώσει τα σχεδόν 5 μέτρα μήκος και το μεταξόνιο των 2.982 mm. Ένα ακόμα συστατικό που πουσάρει το σπορ χαρακτήρα είναι το Active M Differential στον πίσω άξονα, που επίσης λειτουργεί μεταβλητά και προσφέρει ποσοστό εμπλοκής από 0 έως 100%. Φυσικά υπάρχουν και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με M ρύθμιση και επιλογές Comfort, Sport και Sport Plus.

Κατά τα άλλα, η πλούσια καμπίνα σε χώρους, εξοπλισμό, ποιότητα και ανέσεις τοποθετείται στην ανώτατη κλίμακα της κλάσης. Περιμένεις και εισπράττεις τον αέρα μιας limo, αλλά από τη θέση του οδηγού διαπιστώνεις τις μικρές λεπτομέρειες που σε έκαναν να προτιμήσεις το λογότυπο M για αυτή τη σειρά 5. M Sport καθίσματα, πίνακας οργάνων σε σπορ μοτίβο, paddles στο σπορ τιμόνι, στάνταρ επενδύσεις από ακριβό δέρμα Merino και κόκκινο Start button για την εκκίνηση του κινητήρα. Εκεί όμως που πέφτει το μάτι είναι στα δύο κόκκινα κουμπιά M στο τιμόνι, με αρίθμηση 1 και 2, από τα οποία μπορείς να επιλέξεις τις δύο αγαπημένες ρυθμίσεις εξατομίκευσης του οδηγικού προφίλ (αφορούν το τιμόνι, τα αμορτισέρ, την απόκριση κινητήρα-κιβωτίου, την τετρακίνηση και τον έλεγχο της ευστάθειας). Τι άλλο να ζητήσει κανείς!