xe automoto news

Mercedes-Benz A-Class

Συνεχίζοντας στα ίδια πετυχημένα χνάρια της προηγούμενης μοντέρνας σχεδιαστικά A-Class, η νέα παρουσιάζεται πιο κομψή και σημαντικά πιο αεροδυναμική, με κορυφαία τιμή στην κατηγορία Cd 0.25. Η εξέλιξη σχεδιαστικά είναι ήπια, με την εικόνα σαφώς γνώριμη. Το καπό είναι πλέον λείο και κατεβαίνει πιο χαμηλά, ενώ τα φωτιστικά σώματα έγιναν πιο λεπτά, τόσο εμπρός, όσο και πίσω. Οι κολόνες για χάρη της ορατότητας λέπτυναν.

Ευεργετική στη χωροταξία είναι η αύξηση του μεταξονίου κατά 30 mm, με το μεγαλύτερο όφελος να αποκομίζουν οι πίσω επιβάτες, κυρίως στο χώρο για τα πόδια τους, ενώ βελτιωμένος κατά 29 λίτρα είναι και ο χώρος αποσκευών που φτάνει τώρα τα 370 λίτρα.

Χαρακτηριστικό αποτελεί το γεγονός ότι ενώ η νέα A-Class είναι κατά 120 mm μεγαλύτερη σε μήκος (4.419 mm), ζυγίζει 20 κιλά λιγότερο, με το βάρος της να περιορίζεται στα 1.375 κιλά.

 

Εσωτερικό από …αλλού

Εκεί όμως που η νέα Mercedes-Benz A-Class κάνει τη δική της επανάσταση είναι το εσωτερικό. Υλικά από το πάνω ράφι έχουν τοποθετηθεί στην καμπίνα, με πολλά από αυτά να είναι εντελώς νέα και όχι κοινά με άλλα μεγαλύτερα μοντέλα. Κάτι που μαρτυρά και την προσοχή που έχουν δώσει οι Γερμανοί στο μοντέλο τους και τις φιλοδοξίες που έχουν από αυτό.

Καλά κατασκευασμένο, δεν αφήνει περιθώριο για παράπονα ούτε από τον πιο απαιτητικό. Η θέση οδήγησης είναι για σεμινάριο, με τα καθίσματα να προσφέρουν καλή στήριξη στο σώμα. Τα αναλογικά όργανα έδωσαν τη θέση τους σε μια οθόνη η οποία συνοδεύεται από μία ακόμα δίπλα της και προς το κέντρο του ταμπλό για το σύστημα πολυμέσων και των περιφερειακών πληροφοριών του αυτοκινήτου. Η δεξιά οθόνη είναι αφής, ενώ υπάρχει η δυνατότητα χειρισμού και μέσω του pad στη βάση της κονσόλας ή των χειριστηρίων στο τιμόνι, όπου υπάρχουν δύο μικρές ακίδες που παίζουν το ρόλο του «ποντικιού» ενός υπολογιστή.

Το νέο αυτό σύστημα ονομάζεται MUBX (Mercedes Benz User Experience) και πρόκειται για μια εντελώς νέα εμπειρία. Η εντολή «Hey Mercedes» (προαιρετικά) ενεργοποιεί το σύστημα – βοηθό του οδηγού και των επιβατών, με την επικοινωνία μεταξύ τους να γίνεται φωνητικά σε απλή γλώσσα και χωρίς λέξεις κλειδιά.

Πρώτα η ασφάλεια

Η νέα A-Class είναι από τα ασφαλέστερα μοντέλα της κατηγορίας της. Το σύστημα Active Distance Assist Distronic και Active Steering Assist υποστηρίζουν τον οδηγό πιο αποτελεσματικά, διατηρώντας τη σωστή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, ρυθμίζοντας την ταχύτητα και ελέγχοντας το τιμόνι. Επιπλέον, το Active Emergency Stop Assist και το Active Lane Change Assist, που φρενάρει το αυτοκίνητο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και διατηρεί το αυτοκίνητο εντός των λωρίδων κυκλοφορίας. Το Pre-Safe Plus αναγνωρίζει πιθανή πίσω σύγκρουση και με τις απαραίτητες ενέργειες μειώνει τις συνέπειες.

Το επίπεδο πάτωμα κάτω από το αμάξωμα βελτιώνει την αεροδυναμική και μειώνει το θόρυβο που περνά στην καμπίνα, έναν τομέα στον οποίο οι μηχανικοί της Mercedes-Benz έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή, με χρήση επιπλέον μονωτικών υλικών ανάμεσα στον κινητήρα και την καμπίνα, κάτι που εισπράττεις άμεσα. Πατά σε γόνατα McPherson εμπρός και στις ισχυρότερες εκδόσεις σε πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και ημιάκαμπτο στις βασικές. Κάτι που αλλάζει όταν το αυτοκίνητο συνδυάζεται με την έξτρα προσαρμοζόμενη ανάρτηση, όπου ο πίσω άξονας γίνεται ανεξάρτητος, τεσσάρων συνδέσμων, ακόμα και στις βασικές εκδόσεις. Στο δρόμο η νέα A-Class δείχνει στιβαρή σε όλες τις περιπτώσεις και χωρίς να προάγει ένα σπορ χαρακτήρα στρίβει αποτελεσματικά και με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.

Κάτω από το καπό βρίσκουμε ένα νέο τούρμπο κινητήρα βενζίνης που εξέλιξαν από κοινού Mercedes-Benz και Renault με χωρητικότητα 1.322 cc. Αποδίδει 163 ίππους και 250 Nm ροπής και συνδυάζεται με χειροκίνητο 6άρι ή ένα νέο αυτόματο κιβώτιο υγρού τύπου με διπλό συμπλέκτη και επτά σχέσεις της Getrag. Γρήγορο σχετικά με ομαλές αλλαγές κατά το ανέβασμα, δείχνει μια μικρή νωθρότητα κατά το κατέβασμα, που βελτιώνεται όμως στο πρόγραμμα οδήγησης «Sport».

Τα κυβικά του κινητήρα δεν προϊδεάζουν για τις επιδόσεις που συνοδεύουν αυτή τη μικρή έκδοση. Ωστόσο, η A 200 επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε 8 sec, με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 225 km/h. Επιδόσεις που συνοδεύονται από αξιοσημείωτα χαμηλή κατανάλωση 5,2 lt/100 km ανακοινώνει η κατασκευάστρια εταιρεία, γύρω στα 7 lt/100 km είδαμε εμείς κατά την πρώτη μας επαφή, με ήπια στο μεγαλύτερο μέρος της οδήγηση.

Η νέα Mercedes-Benz A-Class αναμένεται στην Ελλάδα μέσα στον Ιούνιο με τιμές 32.338€ για την A 180 d, 32.605€ για την A 200 και 44.120€ για την κορυφαία σε αυτή τη φάση A 250 auto.

Eπιμέλεια: Βασίλης Παπαδόπουλος, gocar