xe living

Η δύναμη της φύσης… στο φλιτζάνι σας!

Ο φθινοπωρινός και ο χειμωνιάτικος καιρός συχνά μας φέρνει για συντροφιά ένα φλιτζάνι με ζεστό αφέψημα από βότανα. Συνήθεια αγαπημένη για τους περισσότερους, βασισμένη άλλοτε στη γεύση και άλλοτε στις ιδιότητες του ροφήματος.

Τα βότανα της ελληνικής γης χρησιμοποιούνται από την αρχαιότητα για θεραπευτικούς ή προληπτικούς σκοπούς (ο Ιπποκράτης κατέγραψε τη θεραπευτική δράση εκατοντάδων βοτάνων), όμως στις μέρες μας έγιναν δημοφιλή ως απολαυστικά ροφήματα. Για ευεξία, χαλάρωση, τόνωση, ενδυνάμωση, ενίσχυση της άμυνας αλλά και για πολλούς ακόμη λόγους μπορείτε να επιλέξετε ένα ή συνδυασμό περισσότερων βοτάνων και να τα εντάξετε στην καθημερινότητά σας.

Γνωρίστε μερικά μόνο από τα εκατοντάδες ωφέλιμα για τον οργανισμό ελληνικά βότανα.

Τσάι του βουνού: Είναι ίσως το πιο διαδεδομένο βότανο της χώρας μας και το συλλέγουμε σε όλα τα ελληνικά βουνά. Το ρόφημά του έχει αντιφλεγμονώδη δράση, πεπτικές και αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Βοηθά στην αντιμετώπιση των κρυολογημάτων και των παθήσεων του αναπνευστικού συστήματος. Δεν περιέχει καφεΐνη και μπορεί να καταναλωθεί άφθονο ακόμα και βράδυ πριν τον ύπνο. Γευστική πρόταση: καταναλώστε το με μέλι και λεμόνι ή μέλι και κανέλα.

Χαμομήλι: Πολύ κοινό και γνωστό φυτό στη χώρα μας. Το ρόφημά του έχει καταπραϋντικές, ηρεμιστικές και χωνευτικές ιδιότητες. Συχνά χρησιμοποιείται και για τις αντισηπτικές ιδιότητές του.

Δενδρολίβανο: Τονωτικό, αντικαταθλιπτικό, βοηθά στην αντιμετώπιση της υπερκόπωσης και ενισχύει τη μνήμη. Θεωρείται ελιξίριο νεότητας και λέγεται ότι στην αρχαία Ελλάδα το θεωρούσαν δώρο της θεάς Αφροδίτης στους θνητούς.

Φασκόμηλο: Φυτό που συνδέεται με τη μακροβιότητα. Ως ρόφημα έχει αντιφλεγμονώδη και αντισηπτική δράση. Διευκολύνει την πέψη, τονώνει το νευρικό σύστημα και έχει ευεργετική δράση στην αντιμετώπιση λαρυγγίτιδας, φαρυγγίτιδας και λοιμώξεων του αναπνευστικού συστήματος.

Λουίζα: Φυσικό αναλγητικό και ενισχυτικό του οργανισμού. Λέγεται ότι βοηθά στο αδυνάτισμα.

Εχινάκεια: Κορυφαίο ανάμεσα στα βότανα που συμβάλλουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Λειτουργεί σαν φυσικό αντιβιωτικό μειώνοντας τα συμπτώματα του κοινού κρυολογήματος.

Βαλεριάνα: Αποτελεί φυσικό αγχολυτικό. Είναι βότανο γνωστό από την αρχαιότητα, λειτουργεί σαν ήπιο κατευναστικό και βοηθά στην αντιμετώπιση προβλημάτων αϋπνίας.

Τίλιο: Υπέροχο ρόφημα, τονωτικό του αναπνευστικού, κατάλληλο για την αντιμετώπιση του πονοκεφάλου, άριστο χαλαρωτικό για μικρούς και μεγάλους.

Δίκταμο: Αποτελεσματικό αντιοξειδωτικό και επουλωτικό ρόφημα, καταπραϋντικό στις παθήσεις του στομάχου και του πεπτικού συστήματος.

Μέντα: Δροσιστική και χωνευτική, ωφέλιμη για την αντιμετώπιση των στομαχικών διαταραχών.

Μαντζουράνα: Ενισχυτικό του αναπνευστικού, ευεργετικό για την αντιμετώπιση πονοκεφάλων, αϋπνίας, άγχους, διουρητικό και χωνευτικό.

Μελισσόχορτο: Δημοφιλές από τον μεσαίωνα ως ελιξίριο νεότητας. Τονώνει και δυναμώνει όλον τον οργανισμό, ενώ παράλληλα λειτουργεί ως φυσικό αγχολυτικό.

Μολόχα: Βοηθά στην αντιμετώπιση φλεγμονών του αναπνευστικού και γαστρεντερικού συστήματος καθώς και ερεθισμού του λάρυγγα.

Επιλέγουμε να παρασκευάσουμε το ρόφημά μας ως έγχυμα ή αφέψημα. Στην πρώτη περίπτωση βράζουμε νερό, το αποσύρουμε από τη φωτιά και προσθέτουμε τα φρέσκα ή αποξηραμένα βότανα (ένα κουταλάκι για κάθε φλιτζάνι νερού – ροφήματος). Αφήνουμε για 5 λεπτά, σουρώνουμε και σερβίρουμε. Για την παρασκευή αφεψήματος βράζουμε το βότανο μαζί με το νερό για 10 λεπτά και στη συνέχεια στραγγίζουμε και σερβίρουμε.

Στο ρόφημά σας μπορείτε να προσθέσετε λεμόνι ή μέλι που αυξάνουν τις αντιοξειδωτικές ιδιότητές του, αλλά όχι ζάχαρη διότι θα έχετε τα αντίθετα αποτελέσματα.

Όποιος κι αν είναι ο λόγος που καταναλώνουμε ένα ρόφημα από βότανα, σίγουρα αποτελεί μια υγιεινή συνήθεια που θα μας κάνει να απολαύσουμε τις ευεργετικές του ιδιότητες. Βέβαια θα πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο, για ήπιες διαταραχές, και ποτέ για να αντικαταστήσουν τον γιατρό ή τη φαρμακευτική αγωγή.