xe travel news

Καθυστερήσεις και ακυρώσεις δρομολογίων πλοίων; Αποζημειωθείτε!

Γνωρίζετε ότι έχετε ορισμένα δικαιώματα όταν ταξιδεύετε με πλοίο, εάν το δρομολόγιο ακυρωθεί ή καθυστερήσει;

Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας και το «Συνήγορο του Καταναλωτή» δικαιούστε να ενημερωθείτε πλήρως και εγκαίρως για το τι συμβαίνει όση ώρα περιμένετε.

Σε περίπτωση που το δρομολόγιο ακυρωθεί ή η αναχώρηση καθυστερήσει για πάνω από 90 λεπτά, έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε:

  • είτε επιστροφή του ναύλου και, κατά περίπτωση, δωρεάν επιστροφή στο σημείο όπου ξεκινήσατε το ταξίδι σας −για παράδειγμα, αν η καθυστέρηση ή η ακύρωση σάς εμποδίζει να εκπληρώσετε το σκοπό του ταξιδιού σας
  • είτε μεταφορά, υπό περεμφερείς συνθήκες, στον τελικό προορισμό σας το ταχύτερο δυνατό και χωρίς επιπλέον επιβάρυνση.

Αν η αναχώρησή σας καθυστερήσει πάνω από 90 λεπτά, στις περισσότερες περιπτώσεις δικαιούστε:

−γεύματα και αναψυκτικά, ανάλογα με το χρόνο αναμονής

−κατάλυμα, αν χρειαστεί να διανυκτερεύσετε.

Αν η άφιξή σας στον τελικό προορισμό καθυστερήσει πάνω από 1 ώρα, δικαιούστε αποζημίωση. Ανάλογα με την καθυστέρηση, η αποζημίωση είναι ίση με το 25% ή το 50% της τιμής του εισιτηρίου. Δεν θα λάβετε αποζημίωση αν η καθυστέρηση οφείλεται σε ακραίες καιρικές συνθήκες ή φυσικές καταστροφές.

Μέσα σε διάστημα δύο μηνών από το τέλος του ταξιδιού, μπορείτε να διαμαρτυρηθείτε κατά της ακτοπλοϊκής εταιρείας, του εκδότη του εισιτηρίου, του κατά λιμένα οριζόμενου ναυτικού πράκτορα ή του φορέα εκμετάλλευσης του λιμενικού τερματικού σταθμού, κάνοντας χρήση του ειδικού εντύπου παραπόνων που θα βρείτε εντός του πλοίου, στα γραφεία έκδοσης εισιτηρίων, στις λιμενικές αρχές και τις λιμενικές εγκαταστάσεις. Εφόσον δεν ικανοποιηθείτε, μπορείτε να απευθυνθείτε στις λιμενικές αρχές επιβίβασης ή αποβίβασης ή στη Δ/νση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του Υ.ΝΑ.Ν.Π. Σε κάθε περίπτωση, μπορείτε να υποβάλλετε αναφορά εντός 1 έτους από το περιστατικό στο Συνήγορο του Καταναλωτή ή, χωρίς προθεσμία, στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας.

Εφόσον δικαιούστε επιστροφή ναύλου ή αποζημίωση (π.χ. λόγω ανυπαίτιας τροποποίησης του δρομολογίου σου), οφείλετε να παραδώσετε αυτούσιο το σώμα του εισιτηρίου ή το απόκομμά του στην ακτοπλοϊκή εταιρεία ή στον εκδότη ή στον κατά λιμένα οριζόμενο από την εταιρεία ναυτικό πράκτορα έως και 7 ημέρες μετά την προγραμματισμένη αναχώρηση του πλοίου. Τυχόν αποδείξεις για έξοδα που κάνατε, εφόσον το δρομολόγιο δεν πραγματοποιηθεί όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί, πρέπει να φυλάσσονται για την περίπτωση που διεκδικείτε αποζημίωση.

Σχολιάστε το!