xe automoto news

Υποχρεωτικός ο περιοριστής ταχύτητας από το 2022

Ιδιαίτερα αυστηρές είναι οι νέες προδιαγραφές οδικής ασφάλειας που ορίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση με στόχο τη μείωση των ατυχημάτων στο δρόμο. Ειδικότερα, κατόπιν τριμερούς πολιτικής συμφωνίας μεταξύ της Ευρωβουλής, του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και της Κομισιόν, όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται από το 2022 στην ΕΕ οφείλουν να είναι εξοπλισμένα με περιοριστή ταχύτητας.

Η επίσημη έγκριση της συμφωνίας βρίσκεται στη δικαιοδοσία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου. Επιπροσθέτως, στο βασικό εξοπλισμό των μοντέλων υποχρεωτικά κρίνονται οχτώ (8) ακόμη συστήματα υποβοήθησης, μεταξύ των οποίων είναι τα εξής: αυτόνομο φρενάρισμα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, διατήρηση λωρίδας, ανίχνευση κόπωσης του οδηγού, αισθητήρες παρκαρίσματος και ένα σύστημα καταγραφής δεδομένων, το οποίο θα λειτουργεί όπως το «μαύρο κουτί», σε περίπτωση τρακαρίσματος. Οι περιοριστές ταχύτητας (ISA) θα αξιοποιούν τις κάμερες και τα δεδομένα που θα αντλούνται από το GPS, προκειμένου να «ανιχνεύουν» το εκάστοτε ανώτατο όριο ταχύτητας και να συμμορφώνουν το αυτοκίνητο σε αυτό. Στην περίπτωση που θα έχει παραβιαστεί, το αυτοκίνητο θα παράγει μια ηχητική προειδοποίηση, ενώ στη συνέχεια θα μειώνεται η απόδοση του κινητήρα, μέχρι να ευθυγραμμιστεί με το ανώτατο όριο.

Η εν λόγω πρωτοβουλία της ΕΕ αποσκοπεί στην ελαχιστοποίηση των ατυχημάτων στο δρόμο και στη διάσωση, μέχρι το 2025, περισσότερων από 25.000 ανθρώπινων ζωών, όπως και στη μείωση των περιστατικών τραυματισμού κατά 140.000. Σύμφωνα μάλιστα με έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κάθε χρόνο οι ανθρώπινες ζωές που χάνονται στην Ευρώπη λόγω αυτοκινητιστικών ατυχημάτων ξεπερνάνε τις 25.000, το 90% των οποίων αποτελούν προϊόν ανθρώπινου λάθους.

Βασίλης Παπαδόπουλος, gocar