xe eco news

Τρίκαλα: ευρωπαϊκή βράβευση για τη βιώσιμη κινητικότητα

Μεταξύ των δέκα πόλεων που βραβεύονται για την Εβδομάδα Βιώσιμης Κινητικότητας 2015, είναι τα Τρίκαλα. Η βράβευση της πόλης με τα χιλιάδες ποδήλατα, το λεωφορείο χωρίς οδηγό και τις δράσεις για την ασφάλεια των πεζών, θα πραγματοποιηθεί στις 20 Απριλίου, στις Βρυξέλλες, από την Ευρωπαία Επίτροπo για τις Μεταφορές, Violeta Bulc και τον Ευρωπαίο Επίτροπο για το Περιβάλλον, Karmenu Vella.

Όμως, για το βραβείο European Mobility Week 2015, η απόδοση μιας πόλης κατά τη διάρκεια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας, που πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο, δεν είναι το μόνο που μετράει. Λαμβάνονται υπόψη και μακροπρόθεσμα μέτρα που εφαρμόζονται από τις υποψήφιες πόλεις.

Η πόλη των Τρικάλων εντάχθηκε, όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, «χάρη σε εξαντλητικό κατάλογο των δραστηριοτήτων της, πολλές από τις οποίες επικεντρώθηκαν στην οδική ασφάλεια», ενώ τονίζεται ότι «τα Τρίκαλα έχουν μια ολιστική προσέγγιση για την προώθηση της αστικής ποδηλασίας: αναπτύσσουν ένα δίκτυο ποδηλατικών διαδρομών και όχι μόνο ορίζοντας απλούς ποδηλατόδρομους».

Επιπλέον αναφέρεται πως «η δημοτική αρχή έχει καταδείξει επίσης μια προθυμία για την καινοτομία: τα Τρίκαλα αριθμούν στόλο αυτόνομων λεωφορείων (εννοούν τα λεωφορεία χωρίς οδηγό), PV φορτιστές για αναπηρικά καροτσάκια, ηλιακή ενέργεια, ηλεκτρικά ποδήλατα και ακόμη και ένα «ψηφιακό δέντρο» με ηλιακούς συλλέκτες για τη φόρτιση κινητών τηλεφώνων, ηλεκτρικά ποδήλατα και άλλες συσκευές».

Έρχονται 60 τετραθέσια αυτοκίνητα χωρίς οδηγό

Εν τω μεταξύ, η δρομολόγηση 60 μικρών τετραθέσιων οχημάτων χωρίς οδηγό είναι το επόμενο βήμα, μετά το λεωφορείο χωρίς οδηγό που κυκλοφόρησε στα Τρίκαλα. Αυτό τονίστηκε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ολοκλήρωσης του προγράμματος CityMobil2 που εφαρμόστηκε στην πόλη των Τρικάλων.

Τα εξήντα οχήματα θα μεταφερθούν στα Τρίκαλα, στο πλαίσιο του νέου προγράμματος, του CityMobil3. Η φιλοσοφία των οχημάτων αυτών είναι να καλύπτουν το λεγόμενο «last mile», δηλαδή τη διαδρομή από το σημείο εκκίνησης ενός επιβάτη μέχρι το μέσο μαζικής μεταφοράς που τον εξυπηρετεί ή από την αποβίβασή του απ’ αυτό έως το σημείο προορισμού του.

Να σημειωθεί πως το λεωφορείο χωρίς οδηγό των Τρικάλων είχε και μια παγκόσμια πρωτιά, καθώς το όχημα κυκλοφόρησε μέσα στον αστικό ιστό, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες περιοχές (Μιλάνο-Ιταλία, Λεόν-Ισπανία, Λα Ροσέλ-Γαλλία και Βαντάα-Φινλανδία) που συμμετέχουν στο εν λόγω πρόγραμμα και δρομολόγησαν τα οχήματα σε προστατευμένο περιβάλλον. Στην Ιταλία, τα συγκεκριμένα λεωφορεία κινήθηκαν σε παραλιακό πεζόδρομο, ενώ στην πόλη Λα Ροσέλ της Γαλλίας κυκλοφόρησαν σε μεγάλη προκυμαία της περιοχής.

Σχολιάστε το!